Asana: Topniejące Serce

wpis w: asana tygodnia | 0

Asana tygodnia: Topniejące Serce

Styl Jogi: Yin

Korzyść fizyczna:
Otwarcie przedniej części ciała. Odcinek piersiowy kręgosłupa. Staw barkowy, kości ramienne. Taśmy kończyn górnych.  Przednia Taśma Powierzchowna. 

Korzyść energetyczna:
Poprzez wygięcia stymulujemy Meridian Nerek, Żołądka i Śledziony. 
Ramiona uniesione w górę stymulują Meridian Serca i Płuc.
Czakra Anahata – Czakra Serca.

Korzyść emocjonalna kiedy meridian jest zrównoważony:
Meridian Nerek – Odwaga i Rozważność
Meridian Serca – Radość
Meridian Żołądka i Śledziony – Współczucie
Meridian Płuc – Uwalnianie Żalu

Technika:
Ustaw biodra nad kolanami. Daj ręce do przodu, opadnij klatką i połóż czoło na wałku lub na ziemi. 
Wejdź do pozycji na 40 % zakresu ruchu. Czuj lekką pracę, rozluźnij mięśnie.
Pozostań w pozycji od 1,5 do 4 minut.  

Kontrapozycja:
Gąsienica

Modyfikacja asany
Jeżeli masz wrażliwe kolana, podłóż pod kolana koc. Jeśli czujesz napięcie w szyi, podłóż jedną rękę pod głowę.

Jeżeli lubisz Yin Jogę i chciałabyś ją praktykować, pobierz E-book Yin Joga gdzie zapoznasz się z pozycjami występującymi w tym stylu jogi i oraz korzyściami jakie przynosi konkretna asana.


Podąrzaj Olga Kuriata:

Choć studia ukończyłam jako magister ekonomii, to jednak moja pasja stała się sposobem na życie. Od 4 roku życia tańczyłam. Kiedy skończyłam 15 lat zaczęłam prowadzić zajęcia u mojej mamy w studio tańca. Od tamtej pory zarabiam na siebie ucząc ruchu. W 2001 roku buty taneczne zamieniłam na sportowe i zdałam kurs na instruktora rekreacji ruchowej. Pewnego dnia trafiłam na jogę i postanowiłam ćwiczyć już tylko na boso. Jestem nauczycielem jogi posiadającym międzynarodowy dyplom Yoga Alliance E-RYT 500, YACEP. Autorką dwóch podręczników uczących sekwencjonowania Vinyasy i Yin Jogi. Moja firma Olala Yoga&Pilates to już nie tylko studio jogi, ale też szkoła dla instruktorów, kanał na YouTube i wydawnictwo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.