Asana: Patita Tarasana

wpis w: asana tygodnia | 0
Asana tygodnia: Patita Tarasana, Upadły Trójkąt (Fallen Triangle) 

Upadły Trójkąt to połączenie Vasisthasana z Trikonasana czyli bocznej deski z trójkątem. Jest to pozycja gdzie możesz poczuć korzyści pracy z podłożem i ruchem antygrawitacyjnym, dzięki czemu poprawi się jakość wykonywania wszystkich asan z grupy arm balance. 

Styl jogi: Vinyasa, Yin – Sekwencja Smoka 

Technika: 
Wejdź do pozycji z Jednonożnego Psa z Głową w Dół. Skieruj kolano do przeciwnego ramienia i odstaw nogę jak najbliżej dłoni. Tylną stopę odstaw całą na ziemię, łącznie z piętą. Odepchnij się od podłoża stopami. Dolnej ręki nadgarstek dokładnie pod barkiem. Wciśnij dłoń w ziemię. Górna ręka prosta w łokciu sięgaj i wydłużaj się równocześnie otwierając klatkę. Zaangażuj pośladki. 

Wskazówka na wagę złota:
Czym mocniej odepchniesz się od podłoża, tym łatwiejsza stanie się pozycja. Ciało będzie lżejsze. Zaangażujesz core i uzyskasz dwa łuki w ciele. 

Korzyści fizyczne: 
Wzmocnisz siłę obręczy barkowej, ramion i mięśni skośnych brzucha. Wzmocnisz psoas. Tylna noga – Rozciągniesz Boczną Taśmę Powięziową łącznie z pasmem biodrowo-piszczelowym. 
Przednia noga – Wzmocnisz wewnętrzne strony nóg czyli przywodziciele. 

Korzyści energetyczne: 
Każda pozycja, w której jesteśmy w kontakcie z ziemią rękoma czy stopami równoważy czakrę Muladhara. Czakra Svadisthasana stymulowana jest poprzez pracę bioder w tej asanie jest to zgięcie i rotacja zewnętrzna przedniej nogi. Tylna noga jest w rotacji wewnętrznej. Czakra Manipura jest stymulowana poprzez pracę z core a czakra Anahata poprzez pracę z ramionami i otwarciem klatki piersiowej. 

Korzyści emocjonalne: 
Ta asana buduje siłę centrum ciała, stąd emocje jakie przepracowujemy są połączone z Czakrą Splotu Słonecznego. Wznieca wewnętrzny ogień, dodaje energii. Równoważąc tę czakrę odczuwamy radość, budujemy swoją siłę woli, ufność, samoakceptację i niezależność. Zbalansowana to umiejętność kierowania swoim życiem. 

Utrudnienie asany: 
Oderwij od podłoża i podnieś jak najwyżej nogę z przodu. Popracujesz aktywnie nad zakresami ruchu i wzmocnisz wewnętrzne strony nóg. 

Ułatwienie asany: 
Poprzez zmniejszenie dystansu między stopami, pozycja stanie się łatwiejsza. 

Kontrpozycja
Setu Bandha Sarvangasana.



Podąrzaj Olga Kuriata:

Choć studia ukończyłam jako magister ekonomii, to jednak moja pasja stała się sposobem na życie. Od 4 roku życia tańczyłam. Kiedy skończyłam 15 lat zaczęłam prowadzić zajęcia u mojej mamy w studio tańca. Od tamtej pory zarabiam na siebie ucząc ruchu. W 2001 roku buty taneczne zamieniłam na sportowe i zdałam kurs na instruktora rekreacji ruchowej. Pewnego dnia trafiłam na jogę i postanowiłam ćwiczyć już tylko na boso. Jestem nauczycielem jogi posiadającym międzynarodowy dyplom Yoga Alliance E-RYT 500, YACEP. Autorką dwóch podręczników uczących sekwencjonowania Vinyasy i Yin Jogi. Moja firma Olala Yoga&Pilates to już nie tylko studio jogi, ale też szkoła dla instruktorów, kanał na YouTube i wydawnictwo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.