Asana: Hindolasana

Asana tygodnia: Hindolasana, Kołyska (Hindola – kołyska, hamak; Asana – pozycja), Baby Cradle Pose.

Hindolasana to otwierająca biodra pozycja siedząca dla początkujących. Świetnie sprawdzi się również jako asana przygotowująca do bardziej zaawansowanych asan otwierających biodra, takich jak np Padmasana (Lotos) czy Eka Pada Rajakapotasana (Jednonożny Król Gołębi).

Styl Jogi: Hata, Vinyasa

Poziom: Początkujący

Korzyści fizyczne

Hindolasana otwiera biodra (praca nad rotacją zewnętrzną). Rozciągane są ścięgna podkolanowe, mięśnie czworogłowe, pachwiny (przywodziciele) oraz mięśnie pośladkowe. Korzystnie wpływa na dno miednicy oraz pomaga pozbyć się napięcia i sztywności w dolnej części pleców przynosząc ulgę w bólu. Poprawia elastyczność kolan, ud i bioder oraz zwiększa zakresy ruchu w biodrach. Masuje układ rozrodczy i trawienny.

Korzyści energetyczne

W tej pozycji stymulowane są czakra korzenia (Muladhara) i czakra sakralna (Swadisthana).

Korzyści emocjonalne: 

Poprzez pracę z otwarciem bioder pozycja ta ma działanie uspokajające. Ponadto wykonując tę pozycję pracujemy z poczuciem bezpieczeństwa i stabilizacji (Muladhara). Asana pracuje również z kreatywnością, opanowaniem i seksualnością (Swadisthana). 

Technika:

Usiądź w siadzie skrzyżnym. Unieś prawą nogę do góry i obejmij ją rękoma układając kolano w dół łokciowy prawej ręki oraz stopę w dół łokciowy lewej. Dłonie spleć ze sobą i zbliżaj nogę do klatki piersiowej. Wydłużaj plecy. 

Pobujaj nogą na boki jakbyś kołysała dziecko.

Wykonaj pozycję na dwie strony.

Przeciwwskazania:

Kontuzje bioder, kolan, dolnej części pleców i kręgosłupa, artretyzm.

Utrudnienie asany: 

Tadasana Hindolasana- wykonaj hindolasanę w pozycji stojącej.

Ułatwienie asany: 

Ułóż nogę na przedramionach wyrównując kostkę i kolano, utrzymuj nogę niżej niż w pełnej wersji pozycji.

Kontrapozycja:

Virasana – pozycja Bohatera

Podąrzaj Magdalena Ziółkowska:

Na pierwsze zajęcia jogi trafiłam będąc jeszcze na studiach inżynierskich. Okazało się, że joga na każdym kroku otwiera mi oczy na to, jak funkcjonuje świat, na ludzi którzy mnie otaczają i na mnie samą. To była miłość od pierwszego wejrzenia! Gdy moja pierwsza nauczycielka postanowiła zakończyć swoją wieloletnią karierę, zauważyła we mnie potencjał i wyznaczyła na swoją następczynię. Przez następny rok rozwijałam skrzydła pod jej pilnym okiem. Po pierwszych poprowadzonych samodzielnie zajęciach poczułam, że właśnie w tym momencie joga stała się czymś więcej niż tylko pasją. Niedługo później trafiłam do szkoły Olala Yoga & Pilates, gdzie ukończyłam kurs sekwencjonowania, RYT 200 z Ashtangi, Vinyasy i Yin jogi i oraz kurs Joga&Pilates na chustach. Rozpoczęłam również kurs RYT 300. Od dzieciństwa interesowałam się śpiewem i recytacją, dlatego dużą uwagę przykładam do oddechu i emisji głosu. Uważam, że to w jaki sposób i z jaką intencją przekazujemy naszą wiedzę jest równie istotne, jak same informacje, które chcemy przekazać. Na co dzień prowadzę zajęcia głównie w Rewalu, Dziwnówku i Kamieniu Pomorskim.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.